BD Media introduceert de smalle plastic band rond het folderpakket

Image
Sleevewrap

Bornem, 26 september 2023 – Met het grootste marktaandeel in ongeadresseerd drukwerk in België is BD Media o.a. verantwoordelijk voor de bedeling van het gekende folderpakket. Het folderpakket werd tot voor kort nog volledig in plastic gebundeld, maar dankzij slimme investeringen vinden de meeste Belgen hun folderpakket reeds terug in een ‘sleevewrap’, een smalle plastic band, wat het plasticgebruik met maar liefst 70% vermindert.

Een plastic band rond het folderpakket

Een sleevewrap is een plastic band rond het folderpakket dat de folders netjes bij elkaar houdt. Na enkele investeringen en dankzij het aanpassingsvermogen van hun machines is BD Media snel van start kunnen gaan met succesvolle tests in Wallonië. Intussen is ook het Oostelijke deel van België aan de beurt. Zowel in Antwerpen als in Limburg is het folderpakket in een sleevewrap in de brievenbus terug te vinden.

Minder plastic, meer gebundeld

Het doel is om het folderpakket slimmer te gaan bedelen. Door te integratie van deze nieuwe techniek verminderen ze het plasticgebruik met 70%. In weken dat er een lager aantal folders gebundeld wordt, zorgt BD Media er zelfs voor dat er geen plastic verbruikt wordt.

Leen Dehantschutter, managing director BD Media: “Het is onze ambitie om de verdeling van het wekelijkse folderpakket steeds te verduurzamen. Dit doen we doen we door slim te bundelen en continu te kijken naar innovaties. Het aggregeren van folders is en blijft onze core business. We bezorgen een bundel vol inspiratie bij de consument in de brievenbus.”

Tegen de zomer van 2024 zal het folderpakket ook in de rest van Vlaanderen in de sleevewrap bedeeld worden.