Folders zijn het favoriete reclamemedium van de Belg

Consumer Connection Survey 2021 - Media Preferences

Belgen zijn fan van de folder. Meer dan de helft van de Belgen geeft aan reclame het liefst via de folder in hun brievenbus te ontvangen. Dit blijkt uit de Consumer Connection Survey 2021, uitgevoerd door onderzoeksbureau Profacts in opdracht van BD myShopi. 

Dat folders een gevestigde waarde zijn bij Belgische gezinnen blijkt uit de resultaten van de jaarlijkse Door to Door impact survey. Hieruit blijkt dat 93% van de Belgen reclamefolders leest, 89% doet dit op papier. De Consumer Connection Survey 2021 ging nog een stapje verder en vroeg consumenten naar hun favoriet medium om reclame te ontvangen. Meer dan de helft van de respondenten koos voor de papieren reclamefolder als één van hun favorieten.  

Wanneer de consumenten een keuze moesten maken en slechts één favoriet medium mochten aanduiden, bleef het succes van de folder overeind. 4 op de 10 koos voor de folder als absolute favoriet. E-mail (17%) en televisie (14%) maken de top 3 compleet. Opvallend ook dat de folder bij alle leeftijdscategorieën op de eerste plaats prijkt en de media in de top 3 bij alle leeftijden dezelfde is.  

Leen Dehantschutter, managing director BD myShopi: ‘Het niet intrusieve karakter van het medium folder speelt hier zeker een rol. De folder valt bij de consument in de brievenbus en de consument bepaalt zélf wanneer hij deze folder doorbladert en hoe vaak hij of zij dit doet. Je wordt als het ware niet “gestoord” tijdens een andere activiteit. Uit voorgaand onderzoek blijkt ook dat consumenten veel vertrouwen hechten aan wat in de folder staat. Dit vertrouwen speelt zeker ook een rol in de populariteit’. 

Lees het volledige onderzoek nu! 

Consumer Connection Survey >>

Bekijk zeker ook de studies ‘Perception vs Reality’ en ‘Consumer Trust’.