BD myShopi wordt BD Media

Image
BD Media

Nieuwe naam voor marktleider in folderdistributie: BD myShopi wordt BD Media Een nieuwe naam, een vertrouwd medium!

BD myShopi, marktleider in de verdeling van folders, heet vanaf nu BD Media. Een nieuwe, krachtige naam voor het bedrijf dat zich specialiseert in omni-channel activatie. Ze willen hiermee de synergie tussen al hun activatiemedia benadrukken, zowel print als online. BD Media weerspiegelt veel beter de totale meerwaarde die aan de consument geboden wordt. Als op-en-top Belgisch bedrijf, zorgt BD Media ervoor dat consumenten de weg vinden naar de winkel. Dit doen ze enerzijds door de verdeling van huis-aan-huis communicatie in 4,5 miljoen Belgische brievenbussen, anderzijds via het nummer 1 promotieplatform myShopi, dat reeds meer dan 2 miljoen keer gedownload werd.

Expert in omni-channel activatie

Leen Dehantschutter is sinds maart 2021 Managing Director van BD Media. De foldermarkt kent voor haar echter geen geheimen, want ze is reeds 18 jaar aan boord bij BD en sinds 1 augustus tevens mede-eigenaar van BD Media. Ze licht de keuze op de nieuwe naam toe: ‘Wij staan voor omni-channel activatie in de brede zin van het woord. We willen onze activatiemedia, de folder en het myShopi platform, zo efficiënt en effectief mogelijk inzetten. We doen dit in samenwerking met onze klanten en partners. De afgelopen jaren hebben we reeds geïnvesteerd in het verder optimaliseren van ons proces. Dit onder andere door de installatie van 5 nieuwe machines en de verdere ontwikkeling van onze Scan2Go applicatie die in beeld brengt waar de huis-aan-huis communicatie reeds bedeeld werd. De consument als eindontvanger wordt bij dergelijke projecten telkens voorop gesteld. BD Media dekt voor dit geheel veel beter de lading’.

Populariteit van de folder blijft overeind

Belgen zijn kampioen in het knippen van kortingsbonnen. Dit toont zich ook in de populariteit van de reclamefolder. Leen Dehantschutter: ‘9 op 10 Belgische consumenten geeft aan de folder te doorbladeren, 8 op 10 zegt dit zelfs quasi wekelijks te doen. De folder wordt ook grondig doorgenomen: gemiddeld geven consumenten aan wekelijks 21 minuten te spenderen aan het lezen van folders. Dit bewijst de relevantie van het medium folder en de plaats ervan in de mediamix. Bij BD Media willen we meedenken met onze klanten én consumenten eenvoudig toegang bieden tot promoties. De folder is een cruciaal element in het ondersteunen van de koopkracht. In het huidige klimaat is het hyperbelangrijk dat informatie en promoties voor álle consumenten toegankelijk zijn. De folder is één van de weinige massamedia en hiervoor uitermate geschikt’.

Betrouwbare, Belgische media

BD Media staat voor betrouwbare, Belgische media. Leen Dehantschutter: ‘Uit studies blijkt dat consumenten het meeste vertrouwen hebben in klassieke media. Vooral print scoort hier heel goed: het is tastbaar, het staat letterlijk “op papier”. Niet verwonderlijk dus dat de folder hier als nummer één uit de bus komt. Het niet-intrusieve karakter, je kiest zélf wanneer je de folder leest en wordt niet opgedrongen, speelt uiteraard ook mee. De consument ziet de folder als bron van inspiratie. Tot slot scoort het medium ook op vlak van inclusiviteit zeer goed: iedereen heeft immers een brievenbus. Vandaar dat het ook dé manier is voor steden en gemeenten om te communiceren met hun burgers’.

Belgisch online platform

Ook promotieplatform myShopi blijft deel uitmaken van BD Media: ‘Digitaal trekken we resoluut de kaart van nabijheid. We zijn een Belgisch platform, met promoties die geldig zijn in België. We vullen ons papieren aanbod aan met digitale activatie via myShopi. Met cashbacks, digitale folders en great deals vindt de consument wat hij zoekt op één platform.’, aldus Leen Dehantschutter.