BD Media verkoopt promoplatform myShopi aan Retail Media Support

myShopi, één van de grootste promoplatformen in België, krijgt vanaf 1 januari 2026 een nieuwe eigenaar. Retail Media Support (RMS), gekend van hun applicatie en website PromoPromo.be, neemt de activiteiten over. Voor BD Media past de overname in hun strategie om meer te gaan focussen op de kern van hun activiteiten. Met RMS vonden ze de geknipte partner om hun digitale merk bij onder te brengen.
myShopi is sinds 2010 een gevestigde waarde in België. De app en website myShopi.be bevatten verschillende features die consumenten het (shopping)leven makkelijker maken. Zo vinden ze hierin niet alleen digitale folders en promoties, maar kunnen ze in de app ook hun klantenkaarten en boodschappenlijstjes kwijt. Wekelijks maken 210.000 Belgische consumenten gebruik van myShopi. De app werd al 1,8 miljoen keer gedownload. In 2014 nam BD Media het platform over van de oprichters. Na 11 jaar is er een wissel aan het roer.
BD Media legt de focus nu op zijn andere activiteiten: het activeren van consumenten via de brievenbus. Daarnaast breidt de groep waartoe BD Media behoort zijn logistieke activiteiten alsmaar verder uit.
Leen Dehantschutter, managing director bij BD Media, licht toe: ‘Bij BD Media geloven we uiteraard in omnichannel activatie. De consument op verschillende manieren prikkelen en activeren hoort in elk marketingplan. We zijn er tevens van overtuigd dat een digitaal platform en merk als myShopi de nodige aandacht en expertise vereist. Vandaar onze keuze om het merk onder te brengen bij een ervaren speler in de markt’.
Maarten van Deurzen, CEO bij Retail Media Support, is zeer tevreden dat hij myShopi onder zijn vleugels zal nemen: ‘Met myShopi voegen we een bekend Belgisch merk aan ons portfolio toe. We zullen myShopi naast ons eigen merk PromoPromo, waarmee we al 11 jaar actief zijn op de Belgische markt, positioneren. Beide platformen blijven dus na overname actief. Door onze schaalgrootte kunnen we diensten steeds verder verbeteren, bijvoorbeeld op gebied van zoeken en opslaan van promoties. Zo krijgen gebruikers van myShopi begin volgend jaar de mogelijkheid om de promoties uit de folder direct aan een boodschappenlijstje toe te voegen’.
Consumenten kunnen hun vertrouwde myShopi app en website blijven gebruiken. Ook functionaliteiten zoals boodschappenlijstjes en klantenkaarten blijven behouden.